Kirgizja
6 lutego 2016 17:32

Kirgizja - Karawaszyn - Dolina Kara-Su - sprawozdanie z wyprawy AKG w 2015 r.Wyprawa Akademickiego Klubu Górskiego do Doliny Kara-Su (Kirgizja, Karawaszyn) Skład: Paweł Pustelnik, Łukasz Mirowski, Paweł Wojdyga (wszyscy AKG Łódź) 17.07.2015 – 16.08.2015 Sprawozdanie kierownika wyprawy 1. Dojazd Wyruszyliśmy 17 lipca z Warszawy. Samolotem, przez Istambuł dostaliśmy się do Osz w Kirgistanie. Tam dokonaliśmy zakupów żywnościowych i rano 19 lipca ruszyliśmy wynajętym samochodem w trasę do Ozgorusz, skąd zaczyna się 3-dniowy trekking do bazy (z powodu zerwania mostów na rzece Karawaszyn nie jest obecnie możliwe dostanie się w ten rejon szybszą, 1-dniową trasą od strony wioski Woruch). 20 lipca, po załadowaniu 180 kg bagażu na trzy wynajęte konie, ruszyliśmy do góry. Niestety, karawana nie ułożyła się dla nas dobrze. Wieczorem pierwszego dnia spadł ze ścieżki na dno żlebu łamiąc nogę, jeden z naszych koni. Przymusowo zabiwakowaliśmy na przełęczy ok. 3800 m, czekając na zorganizowanie przez Kirgizów zastępczego zwierzęcia. Nazajutrz rano musieliśmy niestety patrzeć, jak z progu skalnego spada kolejny z koni. Po pozbieraniu naszego sprzętu i przeładowaniu go na towarzyszące nam osiołki kontynuowaliśmy karawanę. 22 lipca wczesnym popołudniem bez dalszych przygód dotarliśmy do bazy w dolinie Kara-Su. Na miejscu zastaliśmy ok. 30 wspinaczy rosyjskich i spory, dobrze zorganizowany obóz postawiony na potrzeby rozgrywanych właśnie Mistrzostw Federacji Rosyjskiej w Alpinizmie. Pogoda była bardzo niestabilna – było bardzo ciepło i codziennie pojawiały się opady. Paweł W. i Łukasz zakończyli trekking z infekcjami dróg oddechowych, które wymagały podania antybiotyków. Nasza baza w Kara-Su. Potrzebujemy większej flagi ;-). Fot. Ł. Mirowski 2. Akcja górska 2.1. Aussie Free Route (Asan) – próba Po jednym dniu odpoczynku, 23 lipca rozpoczęliśmy akcję górską. Za pierwszy cel obraliśmy Drogę Australijską (Aussie Free Route) 1200 m, 7b+ …

Ela i Mateusz - podsumowanie
6 lutego 2016 14:36

Ela i Mateusz Haładajowie: Podsumowanie sezonu 2015 Miniony rok dostarczył nam wielu pozytywnych wrażeń, nie tylko na polu wspinaczkowych aktywności. Aby łatwiej było nam się odnajdywać w wirtualnej rzeczywistości i nie przysparzać czytelnikom klubowej strony WWW komplikacji, postanowiliśmy zacząć wreszcie używać jednego nazwiska.Wracając jednak do porządku chronologicznego należałoby wspomnieć, że w maju, po długiej hiszpańskiej manianie nastąpił przełom w postaci przejścia pewnej długiej i stromej trasy na znanym zboczu skalnym. Mowa o śmiesznie brzmiącej i niepozornej drodze Papichulo, która wyznaczyła nowy maksymalny poziom w moim kajecie, a przy okazji stała się także najtrudniejszym przejściem Polaków w ogóle.Lato miało być okresem odprężenia i spijania drinków z parasolkami – miało być dobrze, a wyszło jak zwykle. Głównie za sprawą zmęczenia ciągłymi wyjazdami. W konsekwencji postanowiliśmy ograniczyć się do maksymalnie 15 minut jazdy i tak oto we dwójkę odprężyliśmy się nieco w suficie jaskini Mamutowej. Ela pokonała tu swój nowy personal best (choć wycena może tego nie sugerować) i spucyła porządnie kaczkę na Jamniku (VI.4+), a ja postanowiłem powalczyć sobie techniką Capoeiry (VI.8). Mimo, że w planach było jeszcze porządne „zmielenie” kaczki na Stali Mielec (VI.8+) oraz „wychłostanie” na ciągowym odcinku środkowego przęsła (VI.5), plany pokrzyżowała niewdzięczna Frankenjura.Tutaj, co prawda, Eli udało się …

Boulderowa Wigilia AKG 3
27 grudnia 2015 23:00

19 grudnia na naszej klubowej pakerni rozgrane zostały trzecie już towarzyskie zawody wspinaczkowe pod nazwą Boulderowa Wigilia AKG. Podobnie jak w poprzednich latach były to zawody drużynowe - startowaliśmy w ekipach mieszanych, oprócz punktów za wspinanie drużyny zdobyć mogły punkty za wiek (powyżej sumarycznego wieku 90 lat - dodatnie, poniżej ujemne) oraz obecność drugiej kobiety w zespole. W tym roku na starcie pojawiła się rekordowa liczba 96 zawodniczek i zawodników (32 drużyny!) reprezentujących pełne spektrum wiekowe łódzkiego środowiska wspinaczkowego. Wigilijne przystawki - czyli smakowitych 20 boulderów na konsumpcję których zawodnicy mieli całe 2 godziny - przygotowywali w tym roku Adam Pustelnik, Daniel Wieczorek, Rafał Kubiak oraz Paweł Pustelnik. Zmagania trwały …

Wakacje w Rodellar
2 grudnia 2015 23:43

Michał Bździel: Wakacyjne wspinanie w Rodellar (VII-VIII 2015)W wakacje tego sezonu miałem okazję wspinać się nieco dalej od często przeze mnie odwiedzanych Teplic, Hejszowiny i Labaka, czyli „piachów”. Upalne lato pognało mnie na sportowe wspinanie do Rodellaru w Hiszpanii.Wyruszyłem 20 lipca 2015 r. Doleciałem do Barcelony, skąd wraz z moim partnerem z Poznania – Michałem Górskim „Góralem” przemieściliśmy się do Rodellaru. Pierwszy dzień wspinania minął szybko i spokojnie. Polegało to jedynie na przyzwyczajeniu się trochę do nowego rejonu. Zacząłem od „siódemkowych” dróg w sektorze Las Ventanas. Tam już pierwszego dnia miałem okazję przymierzyć się do jednego z klasyków tego rejonu – El Delfin 7c+. Tak naprawdę, moje pierwsze dni wspinania …

Islandia - Trawers Lodowca Vatna
15 lipca 2015 22:00

Islandia - Trawers Lodowca Vatna - relacja Piotra Pustelnika WYPRAWA „Islandia – Trawers lodowca Vatna – Śladami Amundsena” W dniach od 6 do 16 czerwca 2015 r. działała na lodowcu Vatna jednoosobowa wyprawa Akademickiego Klubu Górskiego. Jedynym uczestnikiem wyprawy był Piotr Pustelnik. Celem wyprawy było dokonanie trawersowania lodowca w jego południowej części. Wyprawa była pierwszym etapem przygotowań projektu „Trzy kroki do Bieguna”, którego celem jest zdobycie przez łodzianina Bieguna Południowego. Historycznym guru projektu jest legendarny norweski polarnik, Roald Amundsen, m.in. pierwszy zdobywca Bieguna Południowego.Mapa IslandiiOto krótka historia wyprawy: Wylądowałem na lotnisku w Keflaviku, 39 km od stolicy Islandii, Reykjaviku, o godzinie 2 w nocy. Widno jak w dzień. Po długim oczekiwaniu odebrałem moje bagaże; dwie duże torby sprzętowe i narty. Do miasta dojechałem w godzinę później. Byłem święcie przekonany, że w hostelu wszyscy, z recepcjonistami włącznie, będą spali jak susły, ale srogo się pomyliłem. W recepcji huczało jak w ulu a w ogródku przed hostelem odbywała się impreza na całego. Mimo hałasu i światła dziennego zasnąłem jak zabity zmęczony podróżą z nocy w dzień. Rano spotkałem się z przewodnikami z agencji przewodnickiej Asgardbeyond. Dyskutowaliśmy o trasie trawersu. Okazało się, że ten rok jest znamienny ogromnymi jak na lodowiec Vatna opadami …

Wyrusza wyprawa AKG Kirgizja Kara-Su 2015
12 lipca 2015 22:00

Wyrusza wyprawa AKG Kirgizja Kara-Su 2015 17-go lipca wyrusza klubowa wyprawa AKG Kirgizja Kara-Su 2015 w składzie: Łukasz Mirowski, Paweł Pustelnik, Paweł Wojdyga. Celem wyprawy są skalne turnie Doliny Kara-Su w rejonie Karawaszyn (Pamiro-Ałaj) na pograniczu Tadżydzko-Kirgiskim. Karawaszyn był już wcześniej celem wyjazdów polskich wspinaczy, w tym wyprawy AKG Łódź z 2006r. Naszym głównym celem jest próba wytyczenia nowej drogi na płn-zach ścianie Pik4810 lub też klasyczne przejście jednej z istniejących tam dróg. Pik4810 i jego płn-zach ściana to największe wyzwanie rejonu, szczyt ten dotąd nie posiada polskiego wejścia.Pik4810 (fot. risk.ru) Życzcie nam pogody i szczęścia ;-) Organizator wyprawy:Wyprawa odbywa się dzięki wsparciu:Żywność liofilizowaną dostarcza:Wsparcie sprzętowe:

Olga Kosek na okładce Climber Magazine
22 czerwca 2015 22:00

Olga Kosek na okładce Climber MagazineZdjęcie z naszą klubową koleżanką – Olgą Kosek – trafiło na okładkę wydania "July 2015" brytyjskiego miesięcznika "Climber".Olga Kosek na drodze "Slape direct" w rejonie Llanberis Pass w Walii Zdjęcie zapowiada artykuł o międzynarodowym mityngu wspinaczkowym "BMC International Summer Climbing Meet 2015" zorganizowanym w północnej Walii przez British Mountaineering Council w dniach 10-17 maja 2015. Spośród polskich wspinaczy oprócz Olgi wzięła w nim udział Małgorzata Grabska z Sudeckiego Klubu Wysokogórskiego. Ilustrowaną relację Olgi z tego wyjazdu można przeczytac na jej blogu.

Wyniki Pucharu Polski - Łódź Against Gravity 13-14.06.2015
15 czerwca 2015 22:00

Wyniki Pucharu Polski Seniorów i Młodzieżowców w Boulderingu - Łódź Against Gravity 13-14.06.2015Mężczyźni (FINAŁ): 1. Yuriy Dziubiak (X-Zone, Avatar, La Sportiva) 2. Mikhail Kochetkov (Scala Dream Climbing Club) 3. Szymon Łodziński (UKA Warszawa/ wgore.eu /DMM /red chili/ camper) 4. Stanislav Kleshnov (TheWall) 5. Maciej Sitarz (KS Korona Kraków) 6. Roman Batsenko (KS Korona / E-climbingshop, SCARPA, Heartbeat, Marson) 7. Grzegorz Lenartowicz (KS Korona Kraków) 8. Grzegorz Karolak (Bloco/Lapis/Bleaustone/Holdz/Beastmaker/Heartbeat) 9. Jakub Jodłowski (UKA Warszawa) 1 0. Szymon Pęcikiewicz (KW Bielsko-Biała, black-rock.pl)Kobiety (FINAŁ): 1. Agata Wiśniewska (KW Toruń/adidas, Gatowalls, DMM, Five Ten, Camper) 2. Katarzyna Ekwińska (KW Toruń/ Gatowalls, Heartbeat) 3. Sylwia Buczek (KS Korona Salewa Team Polska) 4. Elena Yarova (Alpika, …

Robokop Kanfor Atest Biznes w kadrze Satori Druk
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności.